Ajuntament de Flix
Al matí d’avui 3 de novembre ha mort a Tarragona després d’una llarga malaltia l’impressor Agustí Fauquer Tarragó, a l’edat de 79 anys. Nascut a Flix el 22 de febrer de 1941, fill de Geroni Fauquer Borràs i Maria Tarragó Sales, era viudo de Montserrat Ferrús Sabaté, del matrimoni amb la qual havia tingut dos filles, Elisabeth i Núria.
Agustí Fauquer (o Fauquer, com era conegut a la població) es dedicà professionalment a regentar i treballar en la impremta familiar, negoci iniciat pel seu pare Geroni Fauquer Borràs el 1941 i que després herataria i continuaria, i que postariorment passaria a les seues filles, Elisabeth i Núria Fauquer Ferrús.
Aquest tipus negoci ha fet que la família estigués en contacte durant tots aquests anys amb institucions, entitats i altres empreses de la població, imprimint-se en el seu taller tot tipus de documents gràfics (cartells, programes, etc.), sobre activitats de la població. Al marge, també ha estat impressor de revistes d’àmbit local i comarcal, com Antorcha i La Veu de Flix. Tot plegat va propiciar que Agustí Faquer també col·laborés i donés suport a moltes activitats realitzades a la població, sumant-hi a més el seu caràcter obert, essent una persona coneguda i apreciada a Flix.
Al marge, el 1980 va inaugurar el bar L’Escala, que ha esdevingut un dels principals punts de trobada social de la població i centre igualment de nombroses activitats lúdiques i culturals.
El passat 27 d’agost, juntament amb les seues filles, Agustí Fauquer va fer donació a l’Ajuntament de Flix del fons documental de la impremta, amb material documental i també maquinària, que representen una important font per al coneixement de bona part de la història de Flix del segle XX i començaments del XXI.

 

Agustí Fauquer (amb jersei), en una imatge de mitjans dels anys 70.

Una de les últimes fotografies d’Agustí Fauquer, durant la signatura del conveni pel qual es feia cessió a l’Ajuntment de Flix del fons de la impremta. Al seu costat, la seua filla Elisabeth Fauquer.