Ajuntament de Flix
Ahir dilluns 1 de juliol, a mitja tarda, va tindre lloc el Ple pel qual s’establia l’organització de la nova Corporació Municipal constituïda el passat 15 de juny. D’acord amb l’ordre del dia, es va aprovar la periodicitat dels plens i l’organització i la participació en òrgans col·legiats. Val a dir que aquesta sessió plenària s’havia de celebrar el passat dia 28 de juny, però que es va haver d’ajornar a causa de l’incendi i la conseqüent implicació dels membres del Govern Municipal en les tasques de coordinació, control i seguiment d’aquest greu incident.
L’incendi, tema inicial del Ple
De fet i inevitablement, l’incendi estigué present sols iniciar-se el Ple. El batlle Francesc Barbero Escrivà, en obrir l’acte, féu una declaració recordant aquests fets que van trasbalsar la població la setmana anterior, informant dels esforços que es van fer des de la Corporació i agraint a totes les persones, institucions i col·lectius que van participar fos en l’extinció de l’incendi, fos en altres tasques de suport, especialment en l’atenció a les persones evacuades i ubicades a les escoles de primària.
Tot seguit, obrir un torn de paraules entre els representants municipals. La primera en intervindre fou la representant del grup Crida Flixaca, Carme Rosich, que es mostrà especialment crítica, tot manifestant que des del primer moment  es mostrà disposada a col·laborar en el pogués en relació amb l’incendi, però que en cap moment se li assignà cap tasca. Seguidament fou el representant d’Unitat per Flix, Xavier Sabaté, que felicità els responsables com s’havia conduït la coordinació de les activitats en general en combatre l’incendi. L’últim en intervindre en aquest torn de paraules fou el representant de Junts per Flix, Josep Solé, recordant que ell des del primer moment es posà a disposició per si fos requerit en les tasques de suport.
Organització, composició i participació en òrgans col·legiats
Després de la declaració del batlle i la intervenció dels representants dels grups en relació a l’incendi, es passà pròpiament a l’ordre del dia de la reunió, amb l’aprovació de l’organització de la nova Corporació Municipal, que comptà amb el vot unànime de tots els regidors i les regidores presents al Ple.
Primer s’aprovà fixar la periodicitat de les sessions plenàries ordinàries amb caràcter bimensual i establir com a dia de celebració de la sessió plenària ordinària, preferentment, el primer dilluns dels mesos parells. Si aquest fos festiu o inhàbil, la sessió es celebraria el proper dia hàbil següent.
En el següent punt s’aprovà la constitució de la nova Junta de Govern de l’Ajuntament de Flix i les seues funcions. La junta queda integrada pel batlle, Francesc Barbero Escrivà, que serà el seu president, i pels tinents de Batllia, Lara Bertran López de los Mozos, Caco Casals Rodes, Gemma Abelló Treig.
A continuació s’aprovaren les funcions i el nomentament dels membres de la Comissió Especial de Comptes, que queda integrada pels regidors i les regidores Lara Bertran Lopez de los Mozos, en representació del grup ERC- Entesa per Flix–AM; Víctor Sabaté Torreblanca, en representació del grup Junts per Flix; Xavier Sabaté Ibarz, en representació del grup Unitat per Flix-CP; Carme Rosich Prunera, en representació del grup Crida Flixanca; i com president de l’esmentada comissió, ell batlle Francesc Barbero Escrivà.
En el següent punt d’ordre del dia s’establí en el règim d’indemnitzacions a favor dels membres de la Corporació, per assistència a les sessions dels òrgans col·legiats que es detallen tot seguit:
a) Ple: 175 €/sessió
b) Junta de Govern i resta d’òrgans col·legiats: 150 €/sessió
En relació a les assistències establertes en el punt anterior es fixaren els següents màxims anuals:
a) Batlle-President: 20.760 €/anuals, (1.730 €/mensuals).
b) Regidors amb delegacions de Batllia: 7.800 €/anuals, (650 €/mensuals).
c) Resta de regidors: 2.400 €/anuals, (200 €//mensuals).
Així mateix es va establir, amb efectes del dia 1 de juliol de 2019, una assignació econòmica de caràcter mensual a favor dels grups polítics municipals que constarà de:
a) Component fix: 20.- €/mes
b) Component variable: 20.- €/regidor/mes
S’establiren un un mateix punt la constitució i l’aprovació de les següents comissions:

  • Comissió de Coordinació, que celebrarà sessions amb una periodicitat setmanal, que estarà integrada pels següents regidors i regidores, integrants de l’equip de Govern: Francesc Barbero Escrivà, batlle-president, que ostentarà la presidència de la Comissió; Lara Bertran López de los Mozos; Caco Casals Rodes; Gemma Abelló Treig; Norma Pujol Farré; Vera Llombart Sanjuan; Pau Guiu Rofes; i Xavier Sabaté Ibarz
  • Comissió Sectorial de Serveis públics, que celebrarà sessions amb periodicitat quinzenal, que estarà integrada per
    Francesc Barbero Escrivà, batlle-president, que ostentarà la presidència de la Comissió, i els representants de les regidories de Via Pública, Hisenda, Serveis Municipals, Governació, Transició Ecològica i Urbanisme i Obres.
  • Comissió Sectorial de Serveis a les Persones, que celebrarà sessions amb periodicitat quinzenal, que estarà integrada per Francesc Barbero Escrivà, batlle-president, que ostentarà la presidència de la Comissió i els representants de les regidories d’Educació, Infància, Adolescència i Joventut. Afers Socials, Igualtat i Participació, Cultura, Festes i Tradicions i Esports.
  • Comissió de Desenvolupament Econòmic, que celebrarà sessions amb caràcter discrecional i que estarà integrada per Francesc Barbero Escrivà, batlle-resident, que ostentarà la presidència de la Comissió, Lara Bertran López de los Mozos, Caco Casals Rodes, Gemma Abelló Treig iXavier Sabaté Ibarz.

La secretaria de les comissions relacionades abans serà exercida per Josep Viñado Pujol, cap dels serveis Municipals o funcionari en qui delegui.
En un altre punt, es nomenaren els regidors i les regidores que representarien el Consistori en altres organismes col·legiats:
a) Consell Escolar Municipal: Norma Pujol Farré.
b) Consell Escolar Institut: Norma Pujol Farré.
c) Consell de Participació Escola Bressol: Norma Pujol Farré.
d) Consell Escola Municipal de Música: Norma Pujol Farré.
e) Junta Pericial i de Camins: Caco Casals Rodes.
f) COMEBE: Francesc Barbero Escrivà, (titular) i Lara Bertran López de los Mozos (suplent)
g) Comissions paritàries Personal laboral i personal funcionari: Francesc Barbero Escrivà, Lara Bertran López de los Mozos i Gemma Abelló Treig.
h) Consorci Intercomarcal d’Iniciatives Socioeconòmiques: Francesc Barbero Escrivà, (titular) i Lara Bertran López de los Mozos (suplent)
i) Associació Jeroni de Moragas: Gemma Abelló Treig.
j) Fundació Privada per a la Preservació del Patrimoni Ferroviari: Lara Bertran López de los Mozos
L’últim òrgan constituït fou el Consell d’Administració de FLIX, GESTIÓ D’INICIATIVES ECONÒMIQUES, SAM, les següents persones: Francesc Barbero Escrivà, batlle-president de l’Ajuntament, com a president de la societat; i com a consellers, Lara Bertran López de los Mozos, Caco Casals Rodes, Gemma Abelló Treig, Xavier Sabaté Ibarz, Josep Solé Rojals i Carme Rosich Prunera
En el mateix punt s’acordava que en tant no es procedeixi al nomenament del conseller delegat de FLIX, GESTIÓ D’INICIATIVES ECONÒMIQUES, SAM, encarregar les seves funcions en el president de la societat.
Finalment, es donà compte dels decrets de Batllia de nomenaments i delegacions.

A dalt, imatge dels membres de la nova Corporació Municipal, en iniciar-se el Ple (falta la regidora i primera tinent de Batllia, Lara Bertran, que no va poder assistir per motius laborals). A sota, el batlle Francesc Barbero durant la seua intervenció al començament del Ple; al seu costat, el segon tinent de Batllia, Caco Casals.