Ajuntament de Flix
El dia 26 de maig de 2019 se celebraran les eleccions municipals i les del Parlament Europeu. En ambdós eleccions poden exercir el vot els ciutadans estrangers procedents de països de la Unió Europea (UE). Per altra banda, hi ha els ciutadans procedents de països que han signat amb l’estat Espanyol un acord de reciprocitat de vot per a les eleccions municipals.
Ciutadans estrangers procedents de països de la UE
Els ciutadans estrangers procedents de països de la UE hauran de presentar una manifestació de voluntat de vot a Espanya per a les eleccions municipals i al Parlament Europeu. Aquells que anteriorment, en ocasió d’altes convocatòries electorals, no hagin fet cap manifestació de voluntat de vot o no s’hi hagi posat en contacte l’Oficina del Cens Electoral (OCE), se’ls remetrà un comunicat per facilitar aquesta manifestació de voluntat, document que tanmateix inclourà una clau de tramitació telemàtica (CTT) que possibilita realitzar la manifestació de vot per internet.
Aquest tràmit es podrà realitzar per internet, per correu postal o personalment als ajuntaments de la població de residència.
– Per internet, les persones interessades hauran d’accedir a la seu electrònica de l’Institut Nacional d’Estadística (INE), https://sede.ine.gob.es, acreditar la seua identitat mitjançant un certificat electrònic associat al NIE i marcar l’opció de manifestació de voluntat de vot. Qui no disposi de certificat electrònic podrà realitzar la sol·licitud accedint al sistema amb el seu NIE i la CTT inclosa a la comunicació.
– Per correu postal, les persones interessades hauran d’enviar la resposta directament a la Delegació Provincial de l’OCE, sense necessitat de franqueig.
– Als ajuntaments de residència, hauran de complimentar l’imprès de declaració formal que se’ls proporcionarà a les mateixes oficines municipals.
El termini per presentar aquesta documentació finalitza el 30 de gener de 2019.
Val a dir que els ciutadans del Regne Unit poden realitzar aquests tràmits, malgrat que la seua inclusió al cens deixarà de tindre efecte si es consuma la separació de la UE d’aquest estat el 30 de març de 2019.
Nacionals de països amb acords de reciprocitat de vot per a les eleccions municipals
Correspon als ciutadans estrangers procedents dels següents estats: Bolívia, Cap Verd, Xile, Colòmbia, Corea del Sud, Equador, Islàndia, Noruega, Nova Zelanda, Paraguai, Perú i Trinitat i Tobago. També podran sol·licitar la inscripció els procedents d’altres països amb els quals s’establís acords si estigués en vigor el termini de sol·licitud establert.
A més de ser major d’edat, d’estar inscrit al pertinent padró municipal i estar en possessió de l’autorització de residència a l’Estat espanyol, també hauran d’acreditar, mitjançant un certificat de residència expedit per la Comissaria de Policia, haver residit almenys cinc anys en el territori de l’Estat en el moment de formular la sol·licitud (o tres anys el dia de la votació per als ciutadans de Noruega).
L’OCE remetrà a aquests ciutadans que reuneixin les anteriors condicions una comunicació, la qual inclourà tanmateix la clau de tramitació telemàtica (CTT).
Igualment que els ciutadans de la UE, els procedents d’aquests països amb acords de reciprocitat podran efectuar la seua sol·licitud per internet a través de la seu electrònica de l’INE https://sede.ine.gob.es, per correu postal o a través de l’ajuntament de la població de residència.
El termini per presentar sol·licituds en aquest cas s’inicia l’1 de desembre de 2018 i finalitza el 15 de gener de 2019.