Departament de Salut / Ajuntament de Flix
Amb la posada en marxa de la Fase 2 de desconfinament a la Regió Sanitària de Terres de l’Ebre va iniciar la recuperació progressiva de l’activitat presencial als CAP del territori.
La prioritat és oferir uns centres de salut segurs i és per aquesta raó que l’atenció s’ha de fer seguint aquells criteris que garanteixen que es faci amb seguretat.
Durant la crisi sanitària de la COVID-19 tot el sistema de salut i en especial l’atenció primària s’ha adaptat per donar resposta a la nova situació concentrant l’atenció presencial en determinats CAP.
A les Terres de l’Ebre, l’atenció primària de l’Institut Català de la Salut (ICS) ha realitzat 135.166 visites presencials als CAP i 13.809 domicilis des dels CAP del territori. S’ha fet l’atenció i el seguiment de més del 80% dels casos sospitosos i confirmats de COVID-19 i ha realitzat l’atenció i el seguiment dels casos a les residències del territori, realitzant el cribratge amb PCR necessari per saber l’estat dels centres i ajudar a decidir la seva sectorització i funcionament.
Des de l’inici de la Fase 1 de desescalada la primària també ha realitzat les PCR dels usuaris que presenten símptomes compatibles amb aquesta patologia, a data d’avui se n’han realitzat 305.
Ara, el paper de l’atenció primària és el de fer el seguiment dels nous casos i els seus contactes, paper que s’ha de combinar amb el seguiment dels pacients crònics, l’atenció domiciliària, l’atenció a les urgències i emergències i el suport als centres residencials. Igualment es prioritza l’atenció i seguiment dels pacients de manera proactiva des dels CAP, potenciant les fórmules d’atenció telemàtiques per mantenir una qualitat assistencial que no hem deixat d’oferir.
Per això, els equips d’atenció primària estan en un procés de nova reorganització per retornar a una nova normalitat que doni cabuda a tota la tasca que hem de desenvolupar, buscant l’equilibri entre l’atenció telemàtica i la presencial, on la prioritat és donar resposta a les necessitats de les persones des de la proximitat i quan calgui una atenció presencial garantir la seguretat de professionals i ciutadania, prenent les mesures de protecció recomanades, i mantenint circuits diferenciats davant de casos amb símptomes compatibles amb la Covid-19.
Cal que la ciutadania contacti prèviament amb el seu centre i que només vagi presencialment als CAP si és realment necessari i els ho ha indicat un professional sanitari.
En el cas del Punts d’Atenció Continuada (PAC) hem de mantenir la concentració de l’atenció en determinats punts per tal de garantir la seguretat dels ciutadans i els professionals. Per això, el PAC Ulldecona segueix centralitzant l’atenció del PAC La Sènia, el PAC Temple la del PAC Xerta, el PAC d’Amposta la del PAC Santa Bàrbara. Així mateix, el PAC Gandesa concentra la del PAC Horta de Sant Joan. Es recupera l’activitat als PAC de costa que han estat tancats durant el pla de contingència com són el PAC Ametlla de Mar i el PAC Alcanar, donada la previsió d’augment d’activitat per l’arribada de l’estiu.

Com contactar amb el CAP per gestionar la petició?

Per a urgències sanitàries:
Al 061 CatSalut Respon

Per a altres informacions:
A través de l’app STOP COVID19 CAT
Amb el web app GestioEmocional.cat

Recomanacions i mesures de seguretat:

  •  Cal anar al centre només si és necessari i si ho han indicat els professionals
  • Els acompanyants només es permeten en casos imprescindibles
  • Cal arribar a l’hora de la visita indicada, no abans
  • Cal respectar la senyalització i les indicacions dels professionals
  • És obligatori l’ús de mascareta
  • Cal rentar-se les mans sovint
  • Cal respectar la distància de seguretat (2 m).

El Pla de retorn de l’activitat presencial d’Atenció Primària de la Regió Sanitària de les Terres de l’Ebre es desenvolupa d’aquesta forma a la Ribera d’Ebre i la Terra Alta

EAP Flix
CAP Flix. De dilluns a divendres de 8h a 20h.
PAC Flix Atenció nits i caps de setmana.
Als consultoris locals l’atenció serà programada al centre, sempre previ contacte amb els professionals. Es realitzarà atenció presencial programada al centre com a mínim un dia a la setmana segons les necessitats detectades a la població.

EAP Móra la Nova-Móra d’Ebre
CAP Móra la Nova. De dilluns a divendres de 8h a 20h.
PAC Móra la Nova: Atenció nits i caps de setmana.
CAP Móra d’Ebre. De dilluns a divendres de 8h a 15h. A partir de l’1 de juny.