Aquest proper divendres, 20 de novembre, a les 19:30 h. i a la Biblioteca Pública Municiapal de Flix, es presentarà del llibre La gatera del temps, nova publicació de l'escriptor flixanco Albert Guiu Bagés, editada per Aeditors, dins la col·lecció Riu de Lletres. La presentació anirà a càrrec de l'escriptor Andreu Carranza. Prèviament hi haurà la lectura de poemes d'Albert Guiu, inclosos en el recull L'himne d'aquest matí, que anirà a càrrec del mateix autor; també s'interpretarà una adaptació musicada d'un dels poemes, composta pel músic local Ramir Guiu.
Tal como indica la prologuista del llibre, Maria-Josep Margalef, "La gatera del temps mostra un recorregut per la infantesa i l'inici de l'adolescència del seu autor. L'obra, a cavall entre la narrativa i l'autobiografia i escrita amb una prosa poètica que és senzillament en algun passatge poesia, és una reivindicació de la seva nissaga. Escrita amb una màgica prosa poètica que mai perd ni la intensitat ni la riquesa colorista i descriptiva de personatges i situacions és un homenatge als quatre iaios, a les quatre estacions de l'escriptor."
Albert Guiu és filòleg i docent, i col·labora en premsa i revistes literàries. Entre altres guardons, ha guanyat el 27è Premi Marià Manent, amb Els versos de la prostituta, el 22è Premi Miquel Martí i Pol, amb De la mà de la meva filla, i ha estat guanyador en diverses ocasions del Premi de Narrativa Curta "Lo Flix d'abans". Ha publicat també el poemari L'himne d'aquest matí, i ha participat en els reculls de contes L'altre Nadal, Estius a l'Ebre, El riu que parla i Ebre-Blook. Relats d'aigua dolça al Serret Blog, entre altres. |