Ajuntament de Flix

Notícies
_______________________________________________________________________

29.02.2008
L’Arxiu Municipal, al nou volum de la Guia dels arxius històrics de Catalunya
Ajuntament de Flix
El Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació ha publicat recentment, dins la col·lecció “Arxius i Documents”, el núm. 8 de la Guia dels arxius històrics de Catalunya, que inclou, entre altres, la guia de l’Arxiu Municipal de Flix, elaborada pel seu actual responsable, Josep Antoni Collazos Ribera. El text inclou les dades bàsiques de l’arxiu (nom, acrònim, adreça, telèfon, correu electrònic, horari), la seua història, la descripció de la seua seu i altres espais que contenen ho han acollit documentació d’arxiu, el quadre de fons, la descripció i la guia de cadascun dels fons i col·leccions, els instruments de descripció existents, un apartat dedicat a la biblioteca i l’hemeroteca auxiliars i, finalment, una bibliografia on figuren bàsicament publicacions estretament relacionades amb la documentació que es conserva a l’arxiu.
Val a dir que el text fou elaborat el 2002 i malgrat algunes correccions, afegits i canvis posteriors, aquesta demora en la publicació fa que es reflecteixi en gran part la situació en què es trobava l’Arxiu Municipal llavors. Amb tot, és una bona notícia l’aparició d’aquest volum pel reconeixement que suposa per a l’existència i la tasca que es realitza a l’Arxiu Municipal de Flix.
Amb un text de presentació del subdirector d’Arxius, Ramon Alberch Fugueras, els altres arxius que figuren a la guia són els comarcals del Berguedà, l’Alt Empordà i la Selva, els municipals de Castelló d’Empúries i de Sant Fost de Capsentelles, els històrics del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya de la demarcació de Barcelona, el de la Casa de Misericòrdia de Barcelona, el fotogràfic de l’Institut d’Estudis Fotogràfics de Catalunya i el Museu-Arxiu de Ripoll.

_______________________________________________________________________